Glamping 2.0: deze luxecampers maken jou de ster van iedere camping

Oh la la… dit kan je nauwelijks nog ‘kamperen’ noemen. Met deze luxecampers van deelplatform Camptoo til jij jouw glamping-ervaring naar een hoger niveau. ​

Wil je het comfort van een hotel, maar toch óók de leuke ervaring van kamperen op een camping? Dan is glamping iets voor jou. Natuurlijk kan je ‘glampen’ in een safaritent, tipi of boomhut, maar wie echt wil uitpakken met een glamoureuze vakantie, kiest voor een luxecamper. Zo heb je jouw luxe glampingaccommodatie altijd bij de hand! Op Camptoo huur je de mooiste paradijsjes op vier wielen direct bij de eigenaar: handig én leuk. Wij onderwierpen alvast een aantal campers aan de ‘glamourtest’ en selecteerden voor jou de meest luxueuze exemplaren.

De glamourtest

Wat maak een camper nu écht luxueus? Als je voor ultieme glamour wilt gaan, kies je het best voor de semi-integrale of de integrale camper. In een semi-integrale camper is de overgang tussen de cabine en de woonruimte vloeiend gemaakt, zodat de camper één geheel is. Deze camper is compact: ideaal voor een romantische trip over kleine, kronkelige wegen. Een semi-integrale camper biedt ruimte voor een badkamer, een keuken en een bed: heerlijk comfy, dus. Mag het nóg een tandje luxueuzer? Ga dan voor de integrale camper, het duurste model camper op de markt. Deze camper is lekker ruim, bevat draaibare stoelen, een queen size bed en vaak ook extra bedden: wow. Dankzij het fenomenale uitzicht is jouw glamourvakantie compleet.

Luxehotels op wielen

Begint het al te kriebelen? Deze luxueuze campervans van Camptoo doorstonden onze ‘glamourtest’ en staan klaar voor jouw ultieme droomvakantie. Wat dacht je bijvoorbeeld van de volledig uitgeruste Jonge Rimor XGO-camper van Ilse en Ludwig? Deze vierpersoonscamper is werkelijk van álle gemakken voorzien. Van een queen size bed tot een extra bed, van een speciale GPS tot een keuken met een grote koelkast en tafelbarbecue: deze camper has it all. Ook de gloednieuwe Benimar 463 van Tom en Wendy laat menig hotelkamer verbleken. Toilet, douche, warm water, een fancy keukenblok: je vindt het er allemaal. Als kers op de taart word je volledig ontzorgd met opgemaakte bedden, bedlinnen en handdoeken.

Krachtige truck meets luxecamper

Luxe en avontuur combineer je ook goed in de MC Louis Mobilhome van Mouch. Met een groep van maximaal vijf personen geniet je in deze luxecamper van heerlijk slapen, koken en ontspannen. Onder de grote luifel buiten kan je schaduwrijk genieten van mooie panorama’s. ​
Dankzij het zonnepaneel op het dak zit je bovendien nooit zonder stroom. Een ware unieke ervaring krijg je tenslotte met Erik’s stoere expeditiecamper. Deze krachtige truck heeft alle uithoeken van de wereld gezien en inspireert jou tot nieuwe avonturen. De camper is zelfvoorzienend en bevat alles wat je je maar kan wensen voor een écht glamoureus verblijf (wat dacht je bijvoorbeeld van twee koelkasten?!). De combi van een truck en een luxecamper? We absolutely love it.

Glampings deluxe

Heb je je luxecamper uitgekozen? Mooi zo. Dan is het nu tijd om een even luxueuze glamping spot te zoeken! Deze glampings staan garant voor een onvergetelijke getaway én zijn bovendien perfect te bereiken met je luxecamper:

1. Saksida, Wine & Camping Resort – Sloveense kust
Vakantie tussen de wijngaarden: wie wil dat nou niet? Parkeer je luxecamper in het midden van de Vipava-vallei: volgens Lonely Planet een van dé topbestemmingen van Europa. Hier ontdek je samen met je reisgezelschap de Alpen en de mediterrane natuur, terwijl je tussendoor geniet van lokale wijnen en heerlijke gerechten. Wij zijn fan! ​

2. Cortijo dos Santos – Andalusië, Spanje
Wie rust, ruimte en uitzicht om zich heen wil, zit op Cortijo dos Santos helemaal prima. Deze bijzondere glamping bevindt zich midden tussen de olijfbomen in de Abdalajis vallei: een van de absolute pareltjes van Málaga. Hier kan je heerlijk wandelen (bijvoorbeeld over de bizarre rotsformaties van El Torcal), klimmen en kajakken. Actieve natuurvakantie met een vleugje luxe? Yes, please!

3. Nono Ban, Brac, Kroatië
Op slechts 15 minuten rijden van de beste stranden van het romantische eiland Brac in Kroatië ligt Boutique camping Nono Ban. Hier is het genieten geblazen: het terrein is volledig voorzien van fijn wit grind (je waant je haast op Bali!), de borders zijn aangeplant met lavendel en er is een moestuin. Hier kan je zelf je salade bij elkaar plukken. De rond het zwembad gedrapeerde tenten met een gemeenschappelijke bar en lounge zijn de perfecte setting voor urenlange gesprekken, met een glas Kroatische wijn in de hand… ​

4. Zon, zee, strand – Callantsoog, Nederland
Voor een glamping-ervaring extraordinaire hoef je soms niet heel ver te zoeken. In Nederland vind je namelijk zon, zee, strand: een luxecamping in het prachtige natuurgebied Het Zwanenwater. Hier verblijf je op slechts 10 minuten lopen van het strand en kan je je luxecamper parkeren tussen de met gras begroeide duinen. Koken doe je dan ook met het strandzand onder je voeten en met de zeebries in je haar: need we say more? ​

5. Ark van Noë – Kasterlee, België
Heel leuk, al die Europese glampingbestemmingen, maar een luxevakantie in je glamourcamper lukt ook perfect in eigen land. In de prachtige natuur van het Kempense Kasterlee vind je de Ark van Noë: het perfecte vertrekpunt voor kajak- en kanotochten of een luxueuze kampeervakantie. Kamperen doe je in het stukje bos achterin het terrein. Daar vind je ook een houtgestookte sauna en jacuzzi, waar je geniet van de sterrenhemel boven de weidse velden. Voor de kleintjes is er topentertainment in de vorm van alpaca’s. Ontspanning ten top!

Persberichten in je mailbox

Over Camptoo

Camptoo is een deelplatform waar je campers en caravans rechtstreeks bij de eigenaar huurt. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en heeft als missie om in 2020 twee procent van alle campers en caravans in Europa via het platform met elkaar te delen. Camptoo koppelt niet alleen de huurders en verhuurders van campers en caravans, maar zorgt ook voor het papierwerk, benodigde verzekeringen, gebruikersverificatie, betalingen en bijstand onderweg.