Family fun in de herfst met Camptoo

5 kindvriendelijke camperervaringen om dicht bij huis ten volle van het herfstseizoen te genieten

Herfst, het seizoen van lange, kleurrijke boswandelingen, gezellige filmavondjes en leuke uitjes met de hele familie. Weet jij even niet hoe jouw bengels te entertainen? Camptoo has got your back. We verzamelden 5 leuke activiteiten dichtbij huis – en dus gemakkelijk met de camper te bereiken – die geweldig zijn voor de kleinsten (en stiekem ook voor de groten)!

1. Pompoentocht voor Halloween

Wie Halloween zegt, zegt pompoenen. En wat is er origineler dan een pompoentocht te maken? Daarvoor moet je in Noord-Holland zijn, op de Pompoenboerderij Onderdijk. Er zijn niet alleen veel pompoenen te vinden, je kan er ook heel leuke workshops volgen – denk aan pompoenen beschilderen of uithollen. Entertainment voor jong en oud, én ideaal om in die griezelige, Halloweensfeer te geraken, win-win! Nog een plus: de levendige kleuren fleuren zelfs de meest grijze regendag op.

Camping in de buurt: Camping Veerhof

2. Roofvogels spotten

Is je junior helemaal gefascineerd door vogels? Dan is de Jardin des Hiboux in Dinant the place to be. Met meer dan 70 roofvogels op twee terreinen zie je de vogels in hun natuurlijke habitat en ontmoet je ze van dichtbij. Wie durft, kan er zelfs eentje op zijn arm houden. Voor de allerkleinsten is er ook een kinderboerderij aan, met ezels, pony’s, schapen en geiten. Tot slot kan je er ook een imkerij bezoeken, waar je te weten komt hoe de bijen leven in hun bijenkast en welke weg de honing aflegt voor je kan beginnen smullen.

Camping in de buurt: Camping Les 3 Sources

3. Alpaca tour

Dit najaar kan je een wel heel originele meet & greet doen. Niet met je grootste idool, maar wel met... alpaca’s. Op deze alpacaboerderij in Hoogstraten maak je kennis met de dieren, leer je er alles over bij en win je hun vertrouwen door ze te voederen. De leukste activiteit tijdens een druilerige herfstdag? Jezelf warm knuffelen met de donzige beesten! Wil je voor de full experience gaan, dan kan je jezelf wagen aan een heuse alpaca tour, een picknick óf overnachting tussen de alpaca’s. Hier wil ongetwijfeld heel de familie mee naartoe!

Camping in de buurt: Kloostertuin

4. Zeehonden spotten in Zeeland

Lopen je kids in de dierentuin steevast als eersten naar de zeehonden? Dan is deze activiteit zeker iets voor hen. Ga deze herfst met de camper naar het Grevelingenmeer in Zeeland, waar steeds meer zeehonden nestelen. Je ziet ze vaak luieren of kan ze al zwemmend spotten, ideaal dus om eens een zeehondentocht te doen. Staatsbosbeheer organiseert regelmatig excursies, ook tijdens de herfstvakantie: samen met een schipper bezoek je met een boot verschillende plekken waar zeehonden worden waargenomen. Onderweg leer je heel wat bij over deze fascinerende dieren.

Camping in de buurt: Camping de Grevelingen

5. Bezoek eens een miniatuurkasteel

De Loirestreek in Frankrijk staat bekend om zijn vele kastelen. Ze allemaal bezoeken in één dag zou quasi onmogelijk zijn. Maar niet in het Parc des Mini-Châteaux, waar je de belangrijkste Loire-kastelen – wel meer dan veertig – in miniatuuruitvoering vindt. Voor je kinderen wordt de wandeling extra leuk met de ‘Histo’Tab’, waarmee ze als echte historische detectives op zoek kunnen gaan naar koninklijke mysteries en schatten. In het onwaarschijnlijke geval dat je kids zich nadien nog vervelen, kunnen ze op het springkasteel of een potje schaken op een reuzebord.

Camping in de buurt: Camping La Poterie

Hartverwarmende herfsttips

Hieronder vind je extra inspiratie om samen met je kinderen volop van de herfst te genieten – gewoon thuis óf onderweg met de camper. Met deze activiteiten gaan je kids een onvergetelijke herfst tegemoet.

Voor de allerkleinsten

• Bladeren verzamelen om een herfstslinger mee te maken
  • Kastanjes zoeken die je nadien in de oven kan roosteren
  • Op speurtocht gaan naar paddenstoelen,… en misschien wel een kabouter?
  • Ravotten in het bos
  • Knutselen in herfstthema
  • Poppetjes maken met dingen uit de natuur – kastanjes, eikels, dennenappels en bladeren
  • Dennenappels verven

Voor de iets ouderen

• Marshmallows roosteren boven een vuurtje
  • Op een begeleide spookwandeling gaan
  • Zelf een speurtocht in elkaar steken
  • Een wandeling maken met de hele familie en nadien lekker warme chocomelk drinken
  • Een pompoentaart bakken
  • Een pompoen uitsnijden of verven
  • Een fotoshoot houden, waarom niet in het bos?
  • Gezelschapspelletjes spelen

Een camper is de ideale manier van vakantie tijdens de herfst. Zo geniet je van het buitenleven midden in de natuur, maar dan wel met het comfort en de warmte van een huis op wielen. Zie je deze leuke camperactiviteiten met je kids helemaal zitten deze herfstvakantie? Boek nu je camper via Camptoo!

Persberichten in je mailbox

Over Camptoo

Camptoo is een deelplatform waar je campers en caravans rechtstreeks bij de eigenaar huurt. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en heeft als missie om in 2020 twee procent van alle campers en caravans in Europa via het platform met elkaar te delen. Camptoo koppelt niet alleen de huurders en verhuurders van campers en caravans, maar zorgt ook voor het papierwerk, benodigde verzekeringen, gebruikersverificatie, betalingen en bijstand onderweg.