Recordaantal deelcampers op pad tijdens pre-zomer

Stijging van 23% avonturiers die kiezen voor een campervakantie tegenover vorig jaar

Vakantiegangers kiezen dit jaar opnieuw voor de vrijheid en zekerheid van een kampeervakantie. Nu juni voorbij is, meldt deelplatform Camptoo dat deze afgelopen maand 23 procent meer mensen in een camper of caravan op pad waren dan in dezelfde maand vorig jaar, goed voor een record.

‘Het is een voorteken dat kamperen ook deze zomer enorm in trek zal zijn’, zegt oprichter van Camptoo Martijn Peeters. ‘De rust en de vrijheid van een campervakantie is voor veel mensen een kostbaar goed geworden na twee jaar leven in een bubbel. Ook de onzekerheid over het wel of niet kunnen vliegen deze zomer speelt een grote rol, misschien ook de angst voor een nieuwe coronagolf.’

Op dit moment is het aanbod campers op het deelplatform nog ruim voldoende, maar in de drukke zomermaanden zal het spannend worden, zo is de verwachting.

'Het aantal nieuwe campereigenaren dat hun voertuig met anderen deelt is tijdens de coronaperiode gelukkig toegenomen, maar het aantal vakantiegangers dat de natuur in wil voor een onbekommerde vakantie ook, ​ harder zelfs." - Martijn Peeters, oprichter Camptoo

‘Ook horen we van collega’s in de kampeerwereld dat vakantiegangers aan de hekken staan te rammelen. Verhuurders van kampeervoertuigen zien zowel veel last-minute boekingen binnenkomen als boekingen voor de zomerperiode. Hetzelfde bij aanbieders van unieke kampeerplekken en natuurkampeerterreinen, zij zien de agenda ook steeds meer vol raken.’

Voor de vakantievierder die dreigt mis te grijpen, heeft Peeters nog wel een oplossing: ‘De caravan. Terug van weggeweest en de beschikbaarheid is een stuk groter. Je krijgt hetzelfde gevoel van vrijheid in de natuur, met als grootste voordeel dat je je kampeerplekje helemaal naar eigen smaak kunt inrichten. Ook het aanbod wordt steeds gevarieerder. We zien meer en meer tiny caravans en zelfvoorzienende outdoorcaravans waarbij je je nog dichter bij de natuur voelt.’

Zin om het deze zomer over een andere boeg te gooien & met een deelcamper op pad te gaan deze zomer? Boek je camper of caravan hier!

Noot voor de redactie: Oprichter van Camptoo Martijn Peeters is beschikbaar voor interviews over de laatste ontwikkelingen in de kampeerwereld. Neem gerust contact op.

Persberichten in je mailbox

Over Camptoo

Camptoo is een deelplatform waar je campers en caravans rechtstreeks bij de eigenaar huurt. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en heeft als missie om in 2020 twee procent van alle campers en caravans in Europa via het platform met elkaar te delen. Camptoo koppelt niet alleen de huurders en verhuurders van campers en caravans, maar zorgt ook voor het papierwerk, benodigde verzekeringen, gebruikersverificatie, betalingen en bijstand onderweg.